אייכלר: "הבחירות הן בין ממשלת המשפט לבין שלטון העם"

אסתי פלד No Comments on אייכלר: "הבחירות הן בין ממשלת המשפט לבין שלטון העם"

ח"כ ישראל אייכלר שובר שתיקה בראיון ל'קול חי': "שמחה גדולה בהסכם שחתמו עליו ח"כי "יהדות התורה" שלא יכנסו לקואליציה בלי הגדלת תקציב הת"תים. לא רוצה לומר האם נתניהו התחייב לנו בנושא החינוך, כי התקשורת ישר קופצת על זה. אבל בעזרת השם תקציב החינוך יגדל"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ ישראל אייכלר שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, והתייחס למערכת המשפט: "ככל שהמשבר הפוליטי הולך ומתמשך יותר יועצים משפטיים ושופטים תופסים את השלטון בצורה דיקטטורית ממש כמו ברוסיה. כמו שלטון הצארים. בכל החלטה ובכל נושא".

הוא תקף: "אותם יועצים משפטיים שבתקופת הימין עמדו נגד הממשלה, עכשיו מגבים אותה בכל צעד וחלק ממנה. הבחירות הן בין ממשלת המשפט לבין שלטון העם".

לאחר מכן הוא התייחס למשבר תקצוב תלמודי התורה שעמד במוקד המחלוקת עם דגל התורה: "יש נושא שהכי חשוב בציבור החרדי, אבל דווקא בגלל זה הוא נעלם וזה נושא השכר במוסדות החינוך. בכל ההסכמים הקואליציוניים דאגו לישיבות ולסמינרים אבל דבר אחד לא היה אף אחד לא שם לב למלמדים שהתקצוב שלהם הולך ונשחק. במשך שנים זה ירד וירד לאט לאט, עד שזה הגיע ל-20 אחוז מאשר ילד ברשתות".

במענה לשאלה על ההתחייבות של נתניהו לחרדים בנושא, השיב: "לא רוצה לומר האם נתניהו התחייב לנו בנושא החינוך, כי התקשורת ישר קופצת על זה. אבל בעזרת השם תקציב החינוך יגדל".

לדבריו "אני הצלחתי בקדנציה הקודמת ב-2019 שהיה סעיף מפורש יטפלו בנושא, אבל בפועל לא נעשה שום דבר. עכשיו כל החכים התחייבו שסעיף ראשון בהסכם הקואליציוני יהיה בנושא הזה".

עוד הוסיף אייכלר: "חוץ מזה נטפל בגזירות הכלכלית של ליברמן שרוששו את הציבור החרדי. אם כל זה יתבטל נוכל לצאת לדרך חדשה".

הוא סירב לשתף בפרטי ההסכם עם דגל התורה ומעורבותו של יו"ר ש"ס: "דרעי בא לקבל ברכה לשנה החדשה וגם יישר כח על פעילותו בקשר למשבר תלמודי התורה כולם; שמרתי על שתיקה בחודשים האחרונים וזה לא היה קל. שמעתי דברים שנאמרו, אבל הבנתי שמוטב לא להגיב".

עוד אמר אייכלר: "אני שמחתי לראות את קורת הרוח של הרב אדלשטיין על האחדות. הוא חזר על זה כמה וכמה פעמים. ראו שכל גדולי התורה לא רצו פילוג".

הוא הדגיש: "מי שלא הולך להצביע לוקח מאתנו את הנשק היחיד שלנו. את הדירות בקרית גת לוקחים לנו רק בגלל שאין לנו מספיק כוח".

לסיום אמר: "אני בטוח שאם היה פילוג שתי המפלגות לא היו עוברות. לא היה סיכוי בכלל ולכן טוב שהקב"ה זיכה אותנו שזה נמנע".



0 תגובות